(FR) Les cookies fonctionnels sont essentiels pour le fonctionnement du site internet et ne peuvent être désactivés. Pour améliorer votre expérience, d'autres cookies sont utilisés. Vous pouvez choisir de les désactiver. Ils restent modifiables à tout moment via cette fenêtre.
(EN) Functional cookies are essential for the operation of the website and cannot be deactivated. To improve your experience, other cookies are used. You can choose to turn them off. They can be modified at any time via this window.
(NL) Functionele cookies zijn essentieel voor de werking van de website en kunnen niet worden gedeactiveerd. Om uw ervaring te verbeteren, worden andere cookies gebruikt. U kunt ervoor kiezen om ze uit te schakelen. Ze kunnen op elk moment worden gewijzigd via dit venster.
Een infoSet is gewoon een set informatie, of het nu documenten, gegevens of beide zijn. Een "vertrouwde infoSet" daarentegen is een set informatie waarop je met het volste vertrouwen kunt vertrouwen.
Maar hoe kun je informatie vertrouwen? In werkelijkheid wordt vertrouwen gesteld in een persoon, niet in gegevens. Een "vertrouwde infoSet" is daarom een set informatie waar één persoon voor instaat. Ik noem deze persoon graag de "eigenaar van de infoSet".
Maar al te vaak denken we dat we informatie op een puur logische en intellectuele manier kunnen organiseren, zonder rekening te houden met degenen die de informatie binnen de organisatie produceren of gebruiken. Om een echt effectieve informatiearchitectuur te bouwen, is het echter essentieel om rekening te houden met de menselijke factor en bruggen te bouwen tussen de menselijke architectuur en de organisatie.
Dit is een grote uitdaging: je hebt een analytisch brein nodig om informatie te classificeren en te organiseren volgens logische criteria, en een relationeel brein om mensen met gegevens te verbinden. Als de uitdaging goed is omschreven, is het gemakkelijker om deze aan te gaan.
De voordelen van betrouwbare infoSets zijn aanzienlijk. Ze maken geïnformeerde besluitvorming, betere samenwerking en grotere efficiëntie mogelijk.
Hoe maakt u de informatie in uw bedrijf betrouwbaarder?